פתרונות גידור והצללה לחצר

אל-בר מסגריה בע"מ
אל-בר מסגריה בע"מ

הצללה וגידור לחצר מאפשרים לנו להנות ממזג אוויר נעים במרפסת או בחצר שלנו תוך כדי שמירה על הפרטיות ובמידה מסוימת גם להרתיע פורצים ולהקשות עליהם.

יש לא מעט דרכים לעשות את זה וכאן נעבור על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

סוככים

סוככים הם הפתרון הקלאסי עבור הצללה והיתרון שלהם הוא בכך שהם לא זקוקים לתמיכה של עמודים חיצונים. מצד שני, שטח ההצללה שלהם הוא מעט מוגבל וגם סוככים שיכולים להיפתח באמצעות מנוע חשמלי או ידית (מנואלה) נפתחים רק עד זווית מסוימת.

מהסיבה הזו סוככים מתאימים בעיקר לחניות, לחזית הכניסה לבית ומרפסות קטנות.

אם רוצים סוכך שמעניק פרטיות ניתן להשתמש בסוככי מסך או סוככים נופלים שיוצרים מעין חדר נפרד בתוך המרפסת וחלונות עם אפקט דומה לזה של זכוכית חלבית. הם עשויים מחומר גמיש ולכן קל יחסית לפרק אותם. ישנם גם סוככים עם ריצרץ' שאפשר לפתוח או לסגור חלקית.

פרגולות קלאסיות

פרגולות קלאסיות בדרך כלל נשענות על גבי קיר ומהוות הרחבה טבעית של הבית. אם רוצים להצל על שטח גדול יחסית אפשר לעשות זאת יחסית בקלות באמצעות עמודים תומכים. לפרגולה אפשר לצרף מספר של כיסויים (חיפויים) עבור הגג כגון רעפים, חומרים פלסטיים שנבנו במיוחד על מנת להתאים לתנאי השמש בארץ (שמשונית וכו') ואפילו במבוק (אם כי החיפוי שלו מעט פחות אפקטיבי).

החיסרון העיקרי של הפרגולות הקלאסיות נעוץ בכך שהן סטטיות. כלומר, אי אפשר לפתוח ולסגור אותן. לכן בימים שבהם השמש נעימה ולא יורד גשם אי אפשר להנות ממנה בכל שטח הגינה.

פרגולות אלומיניום חשמליות

פרגולות אלומיניום חשמליות הן בראש ובראשונה פתרון הצללה מצוין מכיוון שבניגוד לפרגולה קלאסית הגג שלהן נפתח, וכך קל לשלוט במידת החשיפה לשמש כאשר יושבים תחת הפרגולה. הפרגולה החשמלית בדרך כלל עשויה מאלומיניום קל משקל בתוספת של גג מחומר פלסטי כלשהו כגון PVC.

באופן זה, הפרגולה יכולה גם לספק מידה מסוימת של פרטיות, גם אם זו לא המטרה העיקרית שלשמה הוא נוצרה.

גדרות

גדרות מיועדות בראש ובראשונה לתחום את השטח בו אנחנו גרים וליצור הפרדה מהשכנים שלנו (ואם יש לכם חצר משותפת אתם בוודאי מבינים על מה אנחנו מדברים…). עוד תפקיד של הגדר הוא מן הסתם למנוע פריצות. 

חלק מהאנשים יעדיפו גדרות ממתכת שיכולות להקשות על הברחת חפצים גדולים ויקרי ערך למרות שהמראה שלהן הוא לא תמיד אסתטי, במיוחד אם מדובר על בית פרטי.

אך למען האמת גם גדר מעץ יכולה לספק הגנה דומה ואפשר לדאוג לכך שהחלק העליון יהיה משונן (או פשוט לשתול עצים גבוהים מאחוריה) וכך היא תקשה גם על פורצים שמשתמשים בסולם או אמצעים אחרים לטפס מעליה בלי להשמיע רעש.

שימוש בגזיבו 

גזיבו הוא עוד אמצעי הצללה פופולארי. הוא אומנם הרבה פחות הרמטי מפרגולה וגם לא ממש מספק פרטיות, אבל הוא זול באופן משמעותי מכל הפתרונות האחרים. קיימת גרסה של הגזיבו המשולבת בסוככים צדדים וסוככי מסך שכן יכולה לספק פרטיות מסוימת.

לסיכום

במאמר זה לא יכולנו לרדת לפרטי פרטים של כל אמצעי הגידור וההצללה בשוק, אך כפי שאתם יכולים להיווכח, ישנו מגוון רחב ביותר של פתרונות שיכול להתאים כמעט לכל חצר שהיא וכדאי לבחון איזה אחד עונה על רוב הצרכים שלכם.

לוגו מסגריה אלבר
משנת 1973

החברה מספקת שירותים שונים למסגר, לחברות וללקוח הפרטי. השירותים שלנו כוללים: שירותי חיתוך וכיפוף פחים מסוגים שונים בעוביים שונים, ערגול פחים ופרופילים, חיתוכים בפלזמה ובלייזר בעוביים שונים, ניקוב, כרסום וחריטה, עיבוד נירוסטה ועוד.

קראו עוד אודותינו.

רוצים לקבל ייעוץ והצעת מחיר? מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם
או חייגו עכשיו

השירותים שלנו

מאמרים באותו נושא

אהבתם? שתפו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
עוד מאמרים באותו נושא
תאורה בכניסה לבית

איך להאיר בצורה נכונה כניסה לבית?

אתם חוזרים הביתה אחרי יום עבודה ארוך למדי, ואת פניכם מקבלת כניסה מרהיבה ומוארת, עם דלת כניסה מרשימה והמון סטייל. זוהי גם קבלת הפנים שממתינה

ריהוט ברזל בעיצוב מודרני

ריהוט מברזל לעיצוב בית מודרני

יש לו סטייל, הוא חזק במיוחד, הוא אלגנטי מאוד, ולאור כל אלה לא מפתיע לגלות שריהוט מברזל נחשב היום לבחירה המועדפת על לא מעט בעלי

5 טיפים לעיצוב סלון מרשים

בואו נודה באמת: הסלון הוא ככל הנראה החדר החשוב ביותר בבית. אתם מארחים בו חברים, מבלים בפינה הזו עם המשפחה ורובצים לבדכם בסוף היום, כשאתם

דלתות לבית

החשיבות של בחירת דלת נכונה לבית

דלתות הן הרבה יותר מאשר פתחים בבית. הן קו ההגנה הראשון מפני גורמים חיצוניים, הן משפיעות על האווירה והעיצוב של הבית, הן תורמות לבידוד רעשים

כל זכויות היוצרים בנוגע לכל חלק מאתר זה הינם של אל-בר מסגריה בע"מ ©  תנאי שימוש.

כניסה לוואטצאפ
צריך עזרה?
שלום👋
אפשר לעזור לך?