הסרת חלודה מינרוסטה לטווח ארוך

אל-בר מסגריה בע"מ
אל-בר מסגריה בע"מ

כיצד מסירים חלודה מינרוסטה ? ומהי פסיבציה של נירוסטה ?

עריכה אינג' ב. אילן מהנדס בניין

פסיבציה במתכות באופן כללי היא הפיכת המתכת לפסיבית (אדישה ) למים וחמצן ,כלומר חסינה להחלדה. לצורך העניין ,גם צביעת מתכת רגילה בצבע מגן היא סוג של פסיבציה וכמו כן גלוון של מוצרי פלדה .

כשמדובר בנירוסטה ,ישנן שתי גרסאות מקובלות למונח פסיבציה: התקן האמריקאי הבינלאומי מגדיר שפסיבציה היא ניקוי כימי של ברזל חופשי ומזהמים מפני הנירוסטה באמצעות ממס מיוחד (חומצה מדוללת וכיו"ב ), וזאת על מנת לשפר היווצרות ספונטנית של שכבת ההגנה על פני הנירוסטה בעת החשיפה לאוויר.

גרסה נוספת מגדירה פסיבציה כתהליך משולב: בשלב ראשון הסרת ברזל חופשי וזיהומים מפני הנירוסטה באמצעות ממס ולאחר מכן טבילה בחומצות המעודדות ומזרזות את יצירת שכבת ההגנה.

יש בשוק חברות המציעות כימיקאלים  המבצעים את הפעולה בו זמנית כלומר ניקוי החלודה והמזהמים וזירוז יצירת שכבת ההגנה בו זמנית .

הסרת הברזל החופשי מפני השטח,פירושו פחות ברזל ופחות ברזל פירושו יותר כרום ויותר כרום פירושו הגנה טובה יותר כנגד חלודה המגדילה את ריכוז הכרום ביחס לברזל ובכך מעודדת יצירת שכבת תחמוצת כרום.

על מנת לקבל שכבת הגנה יש צורך בריכוז כרום מעל 10.5 אחוז ביחס לברזל .ככול שהניקוי לא יהיה ראוי ומקצועי לא תיווצר הגנה אחידה ראויה , ו/או יהיה עיכוב משמעותי ביצירת שכבת ההגנה.

לנירוסטה עמידות בפני חלודה בגלל שהיא מכילה כרום. הכרום, בנוכחות אוויר (חמצן), יוצר סרט דק של תחמוצת כרום על פני הנירוסטה המגן בפני חלודה.

אנו מניחים שהנירוסטה הגולמית שמגיעה ממפעל הייצור מוגנת באמצעות אותה שכבת תחמוצת כרום.

אבל כדי לייצר מוצר מינרוסטה אנו מפעילים מניפולציות שונות על החומר כגון : ריתוך , עיבוד שבבי, ליטוש, כיפוף, ערגול וכיו"ב .

פעולות אלה פוגעות בציפוי המגן וגם יוצרות מזהמים שונים וברזל חופשי על פני הנירוסטה שמעכבים, מאיטים ופוגעים באיכותה של שכבת ההגנה שאמורה להיווצר מחדש באופן ספונטאני.

לפיכך לאחר המניפולציות הנ"ל ,מומלץ לבצע פסיבציה הכוללת ניקוי מיוחד והסרת מזהמים וברזל חופשי ,על מנת לשחזר את שכבת ההגנה ולמצות את היכולת של הנירוסטה  להציג התנגדות גבוהה כנגד חלודה.

פסיבציה יעילה של מוצרי נירוסטה לאחר ייצור ו/או עיבוד שבבי נעשית בדרך כלל בטבילה באמבטיות מתאימות, אך כאשר מדובר באלמנטים גדולים שלא ניתן להכניס לאמבט, או במוצרים שהותקנו בשטח ולא ניתן לפרק אותם ולשלוח אותם לטיפול, ניתן לבצע פסיבציה באמצעות מריחת החומרים המתאימים בשטח .

חשוב להדגיש שבמוצרי נירוסטה שבהם התפתחה חלודה לא מספיק להסיר רק את שכבת החלודה שפגעה בסרט ההגנה הפסיבי,אלא יש לשאוף לשחזר את הסרט הפסיבי  כמה שיותר מהר.

אם נסיר את החלודה בלבד, בלי לעודד את שחזור שכבת ההגנה ניווכח שהחלודה מתפתחת שוב תוך ימים ספורים או אפילו פחות מכך, בתלות באופן הסרת החלודה.

יש המסירים את החלודה באמצעים לא יעילים ומזיקים כגון ברזלית (צמר ברזל לכלים ) או באמצעות חומצות מרוכזות או בשפשוף מכני או שטיפה בסבון.

הללו שיטות שאינן מועילות ואף מזיקות והחלודה מופיעה שוב במהרה .על מנת לקבל תוצאות טובות לטווח ארוך עלינו לטפל בחלודה ולשחזר את השכבה הפסיבית אך ורק באמצעות חומרים מיוחדים המתאימים לנירוסטה .

בסרטון שלפנינו נוכל לראות הסרה יעילה של חלודה מינרוסטה עם תוצאות טובות לטווח ארוך .

לוגו מסגריה אלבר
משנת 1973

החברה מספקת שירותים שונים למסגר, לחברות וללקוח הפרטי. השירותים שלנו כוללים: שירותי חיתוך וכיפוף פחים מסוגים שונים בעוביים שונים, ערגול פחים ופרופילים, חיתוכים בפלזמה ובלייזר בעוביים שונים, ניקוב, כרסום וחריטה, עיבוד נירוסטה ועוד.

קראו עוד אודותינו.

רוצים לקבל ייעוץ והצעת מחיר? מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם
או חייגו עכשיו

השירותים שלנו

מאמרים באותו נושא

אהבתם? שתפו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
עוד מאמרים באותו נושא
תאורה בכניסה לבית

איך להאיר בצורה נכונה כניסה לבית?

אתם חוזרים הביתה אחרי יום עבודה ארוך למדי, ואת פניכם מקבלת כניסה מרהיבה ומוארת, עם דלת כניסה מרשימה והמון סטייל. זוהי גם קבלת הפנים שממתינה

ריהוט ברזל בעיצוב מודרני

ריהוט מברזל לעיצוב בית מודרני

יש לו סטייל, הוא חזק במיוחד, הוא אלגנטי מאוד, ולאור כל אלה לא מפתיע לגלות שריהוט מברזל נחשב היום לבחירה המועדפת על לא מעט בעלי

5 טיפים לעיצוב סלון מרשים

בואו נודה באמת: הסלון הוא ככל הנראה החדר החשוב ביותר בבית. אתם מארחים בו חברים, מבלים בפינה הזו עם המשפחה ורובצים לבדכם בסוף היום, כשאתם

דלתות לבית

החשיבות של בחירת דלת נכונה לבית

דלתות הן הרבה יותר מאשר פתחים בבית. הן קו ההגנה הראשון מפני גורמים חיצוניים, הן משפיעות על האווירה והעיצוב של הבית, הן תורמות לבידוד רעשים

כל זכויות היוצרים בנוגע לכל חלק מאתר זה הינם של אל-בר מסגריה בע"מ ©  תנאי שימוש.

כניסה לוואטצאפ
צריך עזרה?
שלום👋
אפשר לעזור לך?