דלת סטלני . התקנת דלת סטנלי – הנחיות לבעלי מקצוע .

אל-בר מסגריה בע"מ
אל-בר מסגריה בע"מ

איך מתקינים דלת סטנלי ?  נדון בשיטות הנפוצות יותר :

יציקת בטון

שיטת יציקת הבטון מתאימה בעיקר לפתחים בקירות בטון ובנייה בבלוקים . במאמר זה לא נדון בשיטה זו.

התקנה באמצעות ברגים

זו השיטה הנפוצה והטובה ביותר אם נסכם את היתרונות והחסרונות .היתרונות בשיטה זו רבים : מהירות , חוזק , דיוק , אין צורך במיומנות גבוהה ועוד. החיסרון העיקרי הוא הצורך בהכנת תשתית סביב הפתח לעיגון הברגים. 

בפתח בקירות מפנל מוקצף יש להכין מסגרת מתעלת פח סביב הפתח  -תמונה 1 ותמונה 2.                                                    

תמונה 1 + תמונה 2

מהלך התקנת דלת סטנלי
דלת סטנלי

 

בפתח בקירות בלוקים או בטון יש להכין מסגרת (סוג של משקוף עיוור חבוי ) שעשויה מקורת פלדה או עץ סביב הפתח על מנת לקלוט את מסגרת הדלת . אפשרות אחרת היא קיבוע מסגרת הדלת באמצעות זווית מתכת .במקרה זה אין צורך להכין תשתית מיוחדת – תמונה 3 .

תמונה 3

דלתות סטנלי

 

לאחר שהחלטנו לקבע בברגים יש לחבר את חלקי המסגרת ( שקע תקע ) – תמונה 4 , ולהכניס את המסגרת לפתח . במהלך ההתקנה נדרש לפלס בו זמנית גם את צידי המסגרת וגם את החלק העליון.

תמונה 4

משקיף לדלת סטנלי

 

כמו כן, יש לבדוק שרוחב המסגרת קבוע לכול גובה המסגרת ומתאים לרוחב הכנף . אם לדוגמה רוחב הכנף 81 ס״מ נוודא שרוחב המסגרת לכול גובהה 82 ס״מ – תמונה  5  ותמונה 6.

תמונה 5 + תמונה 6

התקנת דלת סטנלי
יצור דלת סטנלי

לאחר העמדת המסגרת מפולסת וישרה ניתן ליישם ברגים ראשונים ולבדוק שוב שאין תזוזות או עיוותים . אם הכול כשורה נשלים ברגים במסגרת , וניישם את גומיות האיטום . כעת אפשר לחבר את כנף הדלת לצירי המסגרת לפי הסימונים הקיימים בדופן כנף הדלת . לפני הברגת הצירים לכנף הדלת חשוב לשים תמיכות יציבות מתחת לכנף ולוודא שהכנף ישרה וכן נבדוק שהצירים ״יושבים״ במדויק על הכנף לפי הסימונים בכנף . כעת מחברים בורג אחד או שניים בציר עליון ובציר תחתון ובודקים שהסגירה והנעילה תקינים . אם הכול קשורה נשלים ברגים בצירים . בזאת הסתיימה ההתקנה.

התקנה באמצעות פוליאוריתן מוקצף

כאשר אין אפשרות לקיבוע מכני באמצעות ברגים , ניתן לבחור שיטה אחרת , עדיפה פחות אך בהחלט אפשרית וקלה . אפשר למלא את החלל בין מסגרת הדלת לפתח בקיר בפוליאוריתן מוקצף . שיטה זו יכולה להתאים גם לקירות מפנל מבודד וגם קירות בנייה.

ראשית עלינו לקבע זמנית את המסגרת באמצעות חתיכות עץ מסביב , בין הפתח למסגרת הדלת וגם להוסיף קורות עץ לשמירת מרחק .נשים קורת עץ אחת בתחתית המסגרת וקורת עץ באמצע המסגרת לרוחב , על מנת שבעת מילוי הפוליאוריתן , המסגרת לא תתכווץ – תמונה 7 ותמונה 8.

תמונה 7 + תמונה 8

התקנת דלת סטנלי
התקנת דלת סטנלי

עדיף למקם את לוחות העץ שמשמשים שומרי מרחק , באופן שלא יפריע לסגירת הדלת . יש לוודא שהמסגרת מפולסת גם בצדדים וגם בחלק האופקי העליון . כמו כן , יש לוודא שהמרווח בין 2 צידי המשקוף קבוע כמו בכול התקנה ולא חשוב באיזו שיטה עובדים . אם הכול תקין ניתן להזריק פוליאוריתן . עם ההזרקה הפוליאוריתן רך מאד ודביק ועם הזמן מתנפח והופך קשיח , לכן אחרי ההזרקה מומלץ להמתין לייבוש חלקי בין שעתיים לשלוש לפני התקנת כנף הדלת . יש מתקינים שממתינים פחות זמן לפני התקנת הכנף אך דואגים שהמסגרת לא תזוז ותישאר מפולסת . גם במקרה זה חשוב לשים תמיכות בתחתית הכנף על מנת שהכנף לא תמשוך את המשקוף ותעוות אותו .

בכול מקרה לפני התקנת הכנף יש להתקין גומיות איטום ולבדוק שאין שנויים ותזוזות במסגרת ושהמסגרת מפולסת . כעת יש לחבר את הברגים של הצירים בהדרגה ולסגור את הדלת לוודא סגירה ונעילה תקינה ולהשאיר במצב זה עד יום למחרת . למחרת יש לפרק את העצים שקיבעו את המסגרת וגם את לוחות שומרי המרחק.

כמו כן ,למחרת ההתקנה ניתן גם בקלות לקלף את שאריות הפוליאוריתן הקשיח בעזרת סכין חדה ולנקות בקלות מהמסגרת שאריות פוליאוריתן יבש , ע״י מטלית לחה או סקוצ׳ברייט.

יש מתקינים שמתקינים את מסגרת הדלת בשילוב של ברגים בודדים והזרקת פוליאוריתן.

ניתן לסכם ולומר ששיטת הברגים מהירה נקייה וקלה יותר מיתר השיטות אך לשם כך נדרשת תשתית מתאימה.

לנוחיותכם סרטי הדגמה להתקנת דלתות סטנלי בסוף המאמר.

לשאלות על המאמר או הסרט ניתן לפנות למסגריית אל -בר.

אחריות

למסגריית אל בר אין אחריות על דלתות שלא הותקנו על ידה . ההנחיות ההוראות והדוגמאות שנתנו באתר זה ,במאמר או בסרט הם לידיעה כללית ולהתמצאות בלבד .מטרת התכנים באתר או בכול מדיה אחרת היא לסייע למשתמשים להרחיב את בסיס הידע האישי שלהם בטרם הם פונים למומחה הקשור לתוכן המוצג .  האחריות על התקנת דלת כלשהי חלה על המתקין בלבד.

סרט : התקנת דלת סטנלי באמצעו ברגים

לוגו מסגריה אלבר
משנת 1973

החברה מספקת שירותים שונים למסגר, לחברות וללקוח הפרטי. השירותים שלנו כוללים: שירותי חיתוך וכיפוף פחים מסוגים שונים בעוביים שונים, ערגול פחים ופרופילים, חיתוכים בפלזמה ובלייזר בעוביים שונים, ניקוב, כרסום וחריטה, עיבוד נירוסטה ועוד.

קראו עוד אודותינו.

רוצים לקבל ייעוץ והצעת מחיר? מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם
או חייגו עכשיו

השירותים שלנו

מאמרים באותו נושא

אהבתם? שתפו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
עוד מאמרים באותו נושא
תאורה בכניסה לבית

איך להאיר בצורה נכונה כניסה לבית?

אתם חוזרים הביתה אחרי יום עבודה ארוך למדי, ואת פניכם מקבלת כניסה מרהיבה ומוארת, עם דלת כניסה מרשימה והמון סטייל. זוהי גם קבלת הפנים שממתינה

ריהוט ברזל בעיצוב מודרני

ריהוט מברזל לעיצוב בית מודרני

יש לו סטייל, הוא חזק במיוחד, הוא אלגנטי מאוד, ולאור כל אלה לא מפתיע לגלות שריהוט מברזל נחשב היום לבחירה המועדפת על לא מעט בעלי

5 טיפים לעיצוב סלון מרשים

בואו נודה באמת: הסלון הוא ככל הנראה החדר החשוב ביותר בבית. אתם מארחים בו חברים, מבלים בפינה הזו עם המשפחה ורובצים לבדכם בסוף היום, כשאתם

דלתות לבית

החשיבות של בחירת דלת נכונה לבית

דלתות הן הרבה יותר מאשר פתחים בבית. הן קו ההגנה הראשון מפני גורמים חיצוניים, הן משפיעות על האווירה והעיצוב של הבית, הן תורמות לבידוד רעשים

חימום מחסן פנלים מבודדים

4 דרכים לחמם מחסן מפנלים מבודדים!

חשוב לכם לנצל כל פינה במרחב הפרטי שלכם, ולהפוך את סביבת המגורים לחלל פונקציונלי, נוח ונעים. אתם גם זקוקים בוודאי למשרד ביתי שבו תוכלו לעבוד

כל זכויות היוצרים בנוגע לכל חלק מאתר זה הינם של אל-בר מסגריה בע"מ ©  תנאי שימוש.

כניסה לוואטצאפ
צריך עזרה?
שלום👋
אפשר לעזור לך?